top of page

Pješački putovi šume Marče

Odaberite jednu od četiri pješačke rute kroz šumu Marču.

Informacije o stazi

Da

Preuzmite kartu

S brda na brdo (8,8 km)

Ruta polazi od Seoskog turizma “Kezele” gdje se istočno pruža pogled na Moslavačku goru. Vodi vas kroz vinograde do Đurinog brda te ondje ulazi u šumu Marča. Staza prolazi po hrptu od brda do brda, a s obje strane se nalaze strmine.

Ubrzo vas dovodi do guste mlade šume koja je pomlađena 2012. Sječa i pomlađivanje šume sastavni je dio gospodarenja šumom Marča. Na križanju šumskih putova, nastavljate lijevo do sljedećeg brda. U Graberskom brdu nije naodmet skrenuti do vinarije “Voštinić Klasnić” gdje se pruža otvoreni pogled na jug.

Ruta nastavlja kroz selo, i uskoro ponovo ulazi u šumu makadamom koji završava na križanju s asfaltnom cestom. Dalje, s lijeve strane se pružaju vinogradi i voćnjaci, a s desne šuma te kroz selo dolazite na sljedeće brdo.

Trojičko brdo je u posljednjem dijelu rute i na tom dijelu gdje prolazite kroz brojne male vinograde i kleti, povremeno se otvara pogled na zapad. Ruta završava u seoskom turizmu Klet Kunek “Stari Mlin”. Vikendima ovdje možete uživati u domaćoj hrani i odmoriti se u mirnoj dolini ove obiteljske farme.

Naftna groznica (6,4 km)

Ruta započinje kod planinarske kuće te uzbrdo prelazi preko Graberskog brda. S desne strane nalazi se vinarija “Voštinić Klasnić” u kojoj možete kušati škrlet, najpoznatiju moslavačku autohtonu sortu bijelog vina.

Kroz otvorene šumske livade i Deanovečko brdo doći ćete do Petice, jedno od prvih područja na kojima je započela eksploatacija nafte u Hrvatskoj. Tu se još uvijek nalazi sabirna stanica i prva bušotina.

Na križanju su moguće dvije varijante. Varijanta “2a”: ruta se spušta u dolinu desno, a potom prelazi na poljski put lijevo, iz otvorene doline uzbrdo prema glavnom šumskom putu. Varijanta “2b”: ruta se spušta lijevo u dolinu. U dolini možete kratko skrenuti udesno i vidjeti modernizirane bušotine. Nastavljate lagano u lijevo i ulazite u šumu stazom uzbrdo.

Vidljivost ove staze može biti smanjena u sezoni vegetacije i blatna poslije kiša. Šumska staza završava na Đurinom brdu gdje izlazi na glavni šumski put. Na glavnom šumskom putu ruta vodi do seoskog turizma “Kezele” gdje možete uživati u domaćoj hrani i vinu s prekrasnim pogledom na Moslavačku goru.

Put u središte zemlje (5,6 km)

Ruta kreće od planinarske kuće “Grabersko brdo” uzbrdo, prolazi pokraj vinarije “Voštinić Klasnić” i vodi ravno u šumu Marča. Najstariji dio šume u blizini lugarnice “Jabuke” star je 150 godina. Dio rute se nalazi na poučnoj stazi Hrvatskih šuma gdje možete saznati više o samoj šumi.

Hrbat na kojem se nalazi šumski put glavna je vododjelnica šume Marča. Vode s istočne strane slijevaju se u Česmu, a sa zapadne u Lonju.

Kod lugarnice “Jabuke” ulazite na šumsku stazu prema selu Stara Marča. Stara Marča je mjesto koje se nalazi u “središtu” Hrvatske jer je riječ o točki koja je najudaljenija od hrvatskih državnih granica. Najbliže državne granice udeljene su 65 km. Ruta završava kod imanja “Stara Marča”.

Od vrha do dna (4,3 km)

Ruta kreće i završava kod seoskog turizma “Kezele”. Započinje kod križanja prema zapadu i vodi vas kroz vinograde u šumu Marča. Uskoro dolazite na Đurino brdo, a u šumi ruta skreće desno nizbrdo duž hrpta.

Duboke uvale (dumače) izrezane vodom izmjenjuju se s blagim brdima. Spuštajući se u dolinu, kratko prije mosta i križanja s drugim šumskim putem, ruta skreće desno i nastavlja šumskom stazom.

Kroz svijetlu šumu i pokraj močvare Sudarice staza izlazi na pitoreskno jezero. Posljednji dio rute nastavlja desno, uzbrdo uzduž dijela poučne staze Marča, natrag do seoskog turizma “Kezele”. Uz stazu su info ploče koje opisuju prirodni svijet šume Marča.